اخبار - زومیت - زومیت

ساخت وبلاگ

سال ۹۴ برای فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از سال‌های به یاد ماندنی و پر از رویداد و اتفاق بود. امسال با وجود ارتقای اینترنت همراه به نسل سوم و چهارم که در سال ۹۳ رخ داده بود و در سال ۹۴ ادامه داشت، تعداد کاربران اینترنت ایران که از طریق موبایل به این شبکه متصل هستند افزایش یافت.

این گسترش که یورش کاربران ایرانی به سمت پیام‌رسان‌های موبایلی را در بر داشت سبب شد که رکورد عجیب و جدیدی از حضور ایرانی در جایی به غیر از خاک ایران رقم بخورد. در همین حال با جایگزینی تلگرام به جای وایبر در تلفن‌های هوشمند ایرانیان رکورد مهاجرت نیز شکسته شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که سال گذشته با اهدای پروانه دسترسی اپراتورهای موبایل به نسل سوم و بالاتر، اقدام انقلابی در خارج سازی پروانه‌ها از وابستگی به فناوری را برداشته بود، با آگاهی از دست‌وپاگیر بودن انحصار مخابرات برای توسعه فناوری در ایران، اقدام به اعطای پروانه ارائه دهنده ارتباطات ثابت یا FCP کرد تا راه را برای رقابت شرکت‌ها با مخابرات در بحث ارتباطات ثابت باز کند.

از سوی دیگر وزارت ارتباطات که تصمیم گرفته اینترنت را به تمام نقاط کشور برساند، اینترنت رسانی به روستاها را جدی گرفت تا روستاییان برای دسترسی به دنیای مجازی و برقراری ارتباط در اینترنت به شهرها سفر نکنند.

پهنای باند اینترنت بین الملل و داخلی کشور هم در سال ۹۴ افزایش پیدا کرد تا مجموع پهنای باند داخلی و بین الملل کشورمان قبل از پایان سال ۹۴ به بیش از ۴۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه برسد. 

جلوگیری از تماس‌های نامحدود تلفن همراه هم یکی از داغ‌ترین مباحث مطرح در سال ۱۳۹۴ بود، کاری که عکس العمل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را نیز در بر داشت.

قبل از اینکه نظر خود را در مورد مهمترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در سال ۹۴ ثبت کنید، می‌توانید ابتدا اطلاعات بیشتری را در مورد این رویدادها مطالعه کنید.

مهم‌ترین رویدادهای ICT ایران در سال ۹۴

ارتقای پهنای باند اینترنت بین‌الملل ایران به ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه

پهنای باند اینترنت بین‌الملل ایران چند بار ارتقاء یافت. هرچند پهنای باند اینترنت ایران در دهه فجر ۱۳۹۴ به ۳۰۷ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت، اما کار به اینجا ختم نشد و با پیگیری وزیر ارتباطات و اقدامات شرکت ارتباطات زیرساخت در روزهای پایانی سال ۹۴ به ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید. این در حالی است که پهنای باند اینترنت ایران در مهرماه ۹۲ شمسی ۷۲ گیگابیت بود و در طی ۳۰ ماه حدوداً ۷ برابر شده است.

ارتقای پهنای باند داخلی ایران به ۴ ترابیت بر ثانیه

یکی از مشکلاتی که سال‌های قبل در برقرار ارتباطات اینترنتی در کشور رخ می‌داد، کمبود پهنای باند داخلی بود. پهنای باند داخلی تا اردیبهشت ۹۴ به میزان ۲.۴ ترابیت بر ثانیه رسید. با توجه به تصمیم ارتقای پهنای باند اینترنت ایران به ۲۰ ترابیت بر ثانیه تا پایان کار دولت، پهنای باند داخلی ایران در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به ۴ ترابیت بر ثانیه رسیده است. 

اعطای پروانه‌های ارتباطات ثابت FCP برای رقابت با مخابرات

انحصار مخابرات در سال‌های اخیر مشترکان تلفن ثابت و برخی از کاربران اینترنت ایران را دچار مشکلات زیادی کرده است که حل نشده یا با تاخیر زیاد حل شده است. از طرفی وجود نداشتن رقیب در واگذاری خدمات تلفن ثابت، سبب شده  که فناوری این خطوط در ایران پایین باشد. از طرفی مدیریت خطوط کابل مسی نیز به اشتباه در دولت‌های به مخابرات واگذار شد تا مشکلات زیادی دست و پاگیر شرکت‌های اینترنتی شود. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اطلاع از این موضوع و مشکلاتی که مخابرات در این دو سال برای توسعه ارتباطی کشور به وجود آورد، به اعطای مجوز ارائه دهنده ارتباطات ثابت (FCP) به شرکت‌ها و کنسریوم‌های متقاضی اقدام کرد. شرکت‌هایی که این پروانه را بگیرند می‌توانند علاوه بر اینترنت پر سرعت ADSL خدماتی از قبیل تلفن ثابت، تلفن مبتنی بر IP یا همان VOIP، اینترنت نسل چهارم TD-LTE، خدمات وای‌فای، فیبر نوری و چند مورد سرویس دیگر را ارائه دهند.

مهاجرت کاربران ایرانی وایبر به تلگرام

سال ۹۴ برای وایبر در ایران سال سختی بود. این شبکه اجتماعی در ایران با اختلالاتی روبرو شد. این اختلالات سبب شد حدود ۲۰ میلیون کاربر ایرانی این شبکه را ترک کنند و در کمترین زمان ممکن به تلگرام مهاجرت کنند تا یکی از پرجمعیت‌ترین و سریع‌ترین مهاجرت‌های دنیای مجازی رخ دهد.

آغاز اینترنت رسانی به روستاها

یکی از تصمیم‌هایی که در وزارت ارتباطات  گرفته شده است اینترنت رسانی به روستاهاست. این کار ضمن برقراری ارتباط روستاها با دنیای مجازی می‌تواند از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کند و بخشی از عدالت در تقسیم امکانات در سراسر کشور را محقق کند. در سال ۹۴ اینترنت رسانی به ۲۵ هزار روستا آغاز شد و بخشی از این پروژه در دهه فجر به شبکه جهانی اینترنت متصل شدند.

جلوگیری از ارائه تماس نامحدود تلفن همراه

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اقدامی تعجب برانگیز، طرح‌های تشویقی تماس نامحدود تلفن همراه اپراتورهای کشور را متوقف کرد. این اقدام تعجب برانگیز با واکنش منفی مشترکان سه اپراتور ایرانی همراه اول، ایرانسل و رایتل شد. اقدامی که واکنش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در بر داشت. البته رگولاتوری درباره این جلوگیری از تماس نامحدود، افت کیفیت شبکه برخی از اپراتورها در مناطق پر ترافیک مخابراتی اعلام کرد. البته به تازگی معاون رگولاتوری از برقراری مجدد تماس نامحدود تلفن همراه با رعایت قوانین و مقررات و اطلاع داشتن رگولاتوری خبر داد.

فیلتر نشدن تلگرام

کمیته فیلترینگ یا همان کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه امسال جلسات متعددی در مورد فیلترینگ تلگرام برگزار کرد ولی در نهایت تلگرام فیلتر نشد. در حالی که برخی از اعضای این کمیته و عده‌ای از افراد خارج از این کمیته خواستار فیلتر شدن تلگرام در ایران هستند، اما وزیر ارتباطات بارها تأکید کرده است که دولت قصد فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام را ندارد و قرار نیست تلگرام فیلتر شود. به نظر می‌رسد تجربه تلخ در فیلتر کردن برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی سبب شده تعامل با این برنامه‌ها جایگزین مسدود کردن اپلیکیشن‌های پیام‌رسان شود.

در دسترس بودن اینترنت در زمان انتخابات ۷ اسفند

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ۷ اسفند ۱۳۹۴ در حالی برگزار شد که برخلاف انتخابات‌های برگزار شده در دولت نهم و دهم، در زمان انتخابات اینترنت دچار اختلال نشد. برقرار بودن اینترنت در زمان برگزاری انتخابات ۷ اسفند ۹۴ سبب شد که حسن رئیس جمهوری اسلامی ایران در آخرین نشست خبری سال ۹۴ خود از دست اندرکاران وزارت ارتباطات برای برقرار اینترنت در این روز تشکر و قدردانی کرد.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 292 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:59

مدیرعامل جیپ مایک منلی، اخیرا اعلام کرد اخبار بسیار هیجان‌انگیزی درمورد جیپ گرند چروکی جدید در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ که در هفته آینده برگزار خواهد‌ شد به عموم اعلام خواهد کرد.

این اخبار از این لحاظ اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند که مایک منلی در گذشته تایید کرده‌ بود بر روی گرند چروکی جدید این شرکت، پیشرانه‌ی سوپرشارژ ۶.۲ لیتری ۸ سیلندری موسوم به هِلکت استفاده خواهد شد.

جیپ تریل هاک ۲۰۱۷

با جمع‌بندی اطلاعات منتشر شده می‌توان به این نتیجه رسید که به احتمال زیاد این خودرو به نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ خواهد آمد. یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های این خودرو، توانایی‌های فوق‌العاده‌ی آن در آفرود است.

تریل‌هاک جدید به عنوان مدل ۲۰۱۷ از این سری به فروش خواهد رسید و تغییراتی ظاهری در قسمت داخلی و بیرونی خودرو اعمال خواهد شد. مهمترین تغییرات قابل ذکر در این خودرو را می‌توان یدک‌کش‌های قرمز رنگ در بخش جلویی خودرو و کاپوت مشکی‌رنگ آن قلمداد کرد.

جیپ تریل‌هاک ۲۰۱۷ با تکنولوژی‌های جدیدی عرضه خواهد شد که سیستم تعلیق بادی در هر چهارچرخ, سیستم کنترل کشش قابل‌تنظیم, حالت دو و یا چهارچرخ متحرک, دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و رینگ‌های ۱۸ اینچی همراه با لاستیک‌های آفرود‌ گودیر از جمله آنها هستند.

جیپ تریل هاک ۲۰۱۷

به زودی تمام جزئیات این اتومبیل و مدل‌های کوچک‌تر و همچنین جیپ خانواده در نمایشگاه‌ نیویورک ۲۰۱۶ منتشر و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت. ۳ روز دیگر در زومیت با پوشش کامل این نمایشگاه همراه باشید.      

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 238 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:59

حتی اگر از طرفداران پر و پا قرص محصولات شرکت دانمارکی Bang & Olufson باشید، باز هم پرداخت ۸ هزار دلار برای تلویزیون ۵۵ اینچی و با رزولوشن 4K این شرکت، نامعقول خواهد بود؛ چرا که با پرداخت تنها ۳ هزار دلار می‌توانید صاحب تلویزیون OLED ال‌جی و با مشخصاتی به مراتب بهتر از نمونه‌ی تولیدی توسط  B&O شوید. به نظر می‌رسد که شرکت B&O نیز به همین نتیجه رسیده باشد؛ چرا که آنها تصمیم دارند تا تولید تلویزیون‌های خود را به شرکت ال‌جی بسپارند.

در حالیکه‌ کماکان وظیفه‌ی تولید سیستم صوتی و طراحی تلویزیون بر عهده‌ی B&O است، اما از این پس ال‌جی مسئول توسعه و تولید آنها خواهد بود. این امر باعث کاهش ۲۳ میلیون دلاری شرکت B&O در طول سه سال آینده خواهد شد. تیو منتونی، مدیر عامل شرکت یاد شده، در این خصوص می‌گوید:

ما هر سال مبالغ بسیار زیادی را صرف توسعه و تولید تلویزیون‌های خود می‌کردیم؛ چرا که ظرفیت تولید ما در قیاس با سایر شرکت‌ها بسیار پایین است. به عنوان مثال ما ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار دستگاه تلویزیون را داریم؛ این در حالی است که ال‌جی سالانه حدودا ۴۰ میلیون دستگاه تلویزیون تولید می‌کند.

علیرغم آنکه بر اساس شایعات مدیران شرکت Bang & Olufson در حال بررسی واگذاری آن به یک شرکت ناشناس هستند؛ با این حال سال گذشته شاهد معرفی محصولات متنوعی مانند اسپیکر وای‌فای A6، سیستم صوتی BeoLink Multiroom و حتی یک اسپیکر بلوتوث توسط این شرکت بودیم. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص مشخصات تلویزیون‌هایی که ال‌جی برای B&O تولید خواهد کرد، منتشر نشده است؛ اما امیدواریم که شاهد تلویزیون‌های OLED با رزولوشن 4K و طراحی مینیمالیستی باشیم.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 254 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:51

جک دورسی با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی از شبکه‌ی NBC اعلام کرد که این شرکت قصدی برای افزایش تعداد کاراکتر‌های مجاز برای هر توییت ندارد. مدیر عامل twitter در این مورد توضیح می‌دهد:

هر پست باید حداکثر ۱۴۰ کاراکتر داشته باشد. این محدودیت برای توییتر محدودیت خوبی است و می‌تواند وقایع را در لحظه با حفظ اختصار برای مخاطب تشریح کند. ما همیشه در حال پیشرفت هستیم و همیشه به دنبال بهبود تجربه‌ی کاربری در فضای توییتر می‌گردیم.

توییتر در سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را آغاز کرد و محدودیت ۱۴۰ کاراکتری برای هر پست باعث افزایش محدودیت این شبکه‌ی اجتماعی شد. سال گذشته این وبسایت محدودیت کاراکتر‌ها در پیغام‌های خصوصی را افزایش داد و حالا کاربران می‌توانند به جای ۱۴۰ کاراکتر، هزار کاراکتر در پیغام‌های خصوصی مطلب بنویسند. اما به نظر می‌رسد این روند در مورد پست‌های عمومی ادامه پیدا نکند.

بر اساس اخباری که قبلا منتشر شده بود، توییتر به دنبال افزودن ویژگی‌های جدیدی است که با حفظ قانون ۱۴۰ کاراکتری بتوان محتواهای مختلف دیگر را بدون احتساب به عنوان کاراکتر به اشتراک گذاشت.    

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 246 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:51

مایکل لی ۱۷ ساله، دانش آموز سال آخر مدرسه‌ی بنت (Bennett) در سالزبری انگلستان، از آخرین فعالیت پژوهشی خود پرده برداشته و امیدوار است که بتواند آن را در آینده به سرانجام برساند. 

دپارتمان دکترای پزشکی سالزبری، حدود ۱۰ سال پیش به این موفقیت رسیده است اما یک محقق نوجوان با استفاده از توسعه‌ی این نتایج و با بهره‌گیری از محاسبات مدل‌های آماری تابع عملکرد مغز در کورتکس خلفی آهیانه‌ای ( PPC)، توانسته است که بخش عقبی بالای مغز را از لحاظ حسی بررسی کند. بررسی او توانست که ابهامات مربوط به اختلالات مغزی مختلف را روشن سازد.

این نوجوان ۱۷ ساله که مایکل ییفان لی نام دارد، از دانش آموزان دبیرستان James M. Bennett است. لی این هفته به واشنگتن آمد تا بتواند درک بهتری از عملکرد رشته های عصبی ناحیه‌ی PPC پیدا کند. کشفی که می‌تواند در درمان بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر راه‌گشا باشد.

لی تابستان گذشته را در دانشگاه استونی بروک لانگ آیلند نیویورک با همراهی "ممینگ پارک"، دکتر عصب شناس گذراند تا بر روی ساختار عملکرد نورون‌ها مطالعه کند.

لی با اشتیاق زیادی ، محاسبات عصب شناسی را دنبال می‌کرد و در مصاحبه‌ای گفت: "برای من خیلی فوق العاده بود که با ترکیبی از ریاضیات و علوم رایانه، به درک چگونگی عملکر مغز دستیابی پیدا کنم."

یافته‌های او نشان می‌دهد که همه‌ی سلول‌های عصبی در PPC یکسان هستند.ضمن این که بعضی از کارهای تخصصی با تکیه بر حافظه انجام می‌شود ، دیگر کارها با قابلیت انعطاف پذیری ذهن صورت می‌گیرد.

لی نتیجه‌ی حاصل از تحقیقات اخیر خود را در همایش آخر هفته Intel Science Talent Search در واشنگتن ارائه خواهد داد. همایش Intel STS معتبرترین رقابت علمی بین دانش آموزان قبل از دوره‌ی دانشگاه است که به هدف کشف استعدادهای جدید برگزار می‌شود. برندگان این رقابت، به جایگاه علمی فوق‌العاده‌ای دست می‌یابند و معمولا بیش از ۱۰۰ نفر از آن‌ها از برندگان جایزه‌ی نوبل و نشان ملی در رشته‌های های علوم و ریاضی خواهند بود. لی موفق شد که از بین ۴۰ دانش‌آموز شرکت کننده در این رقابت، به عنوان نفر اول معرفی شود و جایزه‌ی یک میلیون دلاری را از آن خود کند.

لی در توضیحات خود می‌گوید: "نتایج تحقیقات من نشان داد که PPC از دو استراتژی پیروی می‌کند: بعضی نورون‌ها در PPC، مخصوص انجام یک فعالیت ذهنی هستند حال آن که گروه دیگر می‌توانند روی چند فعالیت ذهنی متمرکز شوند"

لی در زمان‌های خارج از تحقیقات، به عنوان رئیس Bennett به دانش‌آموزان و اعضای علمی تیم ریاضی تدریس می‌کند. او تصمیم دارد که مطالعات خود را در زمینه‌ی کامپیوتر و علوم اعصاب در دانشگاه ادامه دهد.

بنا به گفته‌ی لی:

" خیلی از بچه‌هایی که در بخش سواحل شرقی ایالات متحده هستند، امکانات و فرصت‌های لازم برای انجام تحقیقات را ندارند. من بچه ها را تشویق می‌کنم که همواره به دنبال فرصت ها باشند و خود را درگیر محدودیت ها و موانع نکنند و از آن‌ها می‌خواهم به دنبال علاقه و شوق درونی خود برای کشف‌های علمی باشید و از بی تجربه بودن خود نترسید. کشف هر قسمت از درون شما، دریچه ای رو به یک دنیای نامحدود است."

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 312 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:47

گلکسی اس ۷ یکی از زیباترین گوشی‌های هوشمندی است که روانه‌ی بازار شده است. این گوشی هوشمند از وجود نمایشگری بهره می‌برد که در طرفین دارای خمیدگی است؛ همین موضوع سبب شده تا براساس گزارش‌های منتشر شده، شماری از کاربران با مشکلاتی دست به گریبان باشند. مهم‌ترین مشکل گزارش شده، لمس ناخواسته‌ی صفحه‌ی نمایش در محل‌های خمیده‌ی آن است. گلکسی اس ۷ از وجود فرم فکتور باریکی بهره می‌برد که خمیده بودن نمایشگر در طرفین در دست گرفتن این گوشی را بیش از پیش سخت‌تر کرده است. نبود حاشیه در کنار باریک بودن، باعث شده تا در دست گرفتن مطمئن گوشی بدون استفاده از کف دست و انگشتان در طرفین، غیرممکن باشد و همین موضوع باعث می‌شود تا در اثر برخورد انگشت یا دست، شماری از قابلیت‌ها در اثر لمس اجرا شود.

البته گلکسی اس ۷ اج دارای قابلیتی است که Palm Rejection نام دارد. این ویژگی برای جلوگیری از لمس‌های ناخواسته طراحی شده که به نظر می‌رسد در برخی موارد باعث لمس ناخواسته و کارکرد نادرست در اپلیکیشن‌هایی نظیر دوربین می‌شود. در صورتی که ویژگی مورد نظر به درستی به انجام وظیفه بپردازد، در این صورت لمس گوشی بصورت ناخواسته شناسایی شده و شاهد عملکردی نخواهیم بود؛ اما در غیر اینصورت، گوشی لمس شده و مشکلاتی ایجاد می‌شود. این موضوع حتی زمانی که در گوشی تایپ می‌شود نیز مشکل‌ساز شده و کاربران را به دردسر می‌اندازد.

البته شاید این موضوع برای همه‌ی کاربران صادق نباشد. سامسونگ برای رفع این مشکل، بروزرسانی جدیدی را با عنوان Urgent Software Update منتشر کرده تا گلکسی اس ۷ اج دیگر دچار چنین مشکلی نشود.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 278 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 21:47

بعد از شایعات متعدد در رابطه با قیمت و تاخیر پلی‌استیشن VR، سونی در نهایت در جریان رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی از قیمت ۴۰۰ دلاری و تاریخ عرضه‌ی پلی‌استیشن VR رونمایی کرد. اکنون با توجه به پست منتشر شده برروی بِلاگ پلی‌استیشن باندل جدیدی با قیمت ۴۹۹.۹۹ دلاری «با محتوایی ارزشمند برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌ای واقعی از بازی‌های پلی‌استیشن VR برروی پلی‌استیشن 4 داشته باشند» عرضه خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند از تاریخ ۲۲ مارس (۳ فروردین) از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران باندل مورد نظر را با محتوایی که در زیر آورده شده پیش‌خرید کنند. درضمن باندل ۵۰۰ دلاری در خرده فروش‌ها «در مقادیر محدود» جهت پیش‌فروش ارائه می‌شود.

محتوای باندل به شرح زیر است:

  • هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن
  • کابل‌های پلی‌استیشن VR
  • هدفون‌های استریو
  • دیسک دمو پلی‌استیشن VR
  • دوربین پلی‌استیشن
  • دو عدد کنترلر حرکتی پلی‌استیشن Move
  • دیسک پلی‌استیشن World

اگر پولی در جیب ندارید یا شرایط خرید برایتان مهیا نیست نگران نباشید، چرا که سونی قرار است در تابستان پیش‌ِ رو برای افرادی که پیش‌خرید را از دست داده‌اند «موج دیگری از فروش» آغاز می‌شود. اکنون این باندل برای بریتانیا، اروپا و استرالیا معرفی نشده است. آدام بویس، نائب رئیس روابط سونی، اخیرا در مصاحبه‌ای با اشاره به عدم فروش پلی‌استیشن VR با ضرر توسط سونی، غیر مستقیم به امکان عرضه‌ی این هدست واقعیت مجازی با کنترلر Move و دوربین پلی‌استیشن اشاره کرده بود.

سونی هفته‌ی گذشته از قیمت ۴۰۰ دلاری و ۳۴۹.۹۹ پوندی پلی‌استیشن VR برای عرضه در اکتبر سال ۲۰۱۶ (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان ۱۳۹۵) رونمایی کرد. این هدست با کنسول پلی‌استیشن 4 کار خواهد کرد. نسخه‌ی ۴۰۰ دلاری پلی‌استیشن VR شامل کنترلر‌های Move یا دوربین پلی‌استیشن نمی‌شود.

در خبری دیگر سونی با اعلام قیمت و زمان انتشار این هدست از تعدادی بازی انحصاری رونمایی کرد.سونی همچنین از کوچک و ساده بودن پروژه‌های اولیه‌ی پلی‌استیشن VR خبر داده است.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 281 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:28

 اتاق خواب شما باید فضایی آرام و دل‌نشین باشد تا شما در آن احساس راحتی و آرامش کنید. با این حال با چک کردن آخرین ایمیل، قبل از خواب نمی توان به این آرامش مطلوب رسید.

هر چند که متخصصان توصیه می کنند در تختخواب تا حد ممکن از تکنولوژی فاصله بگیرید، اما معدود گجت‌هایی هستند که می‌توانند شما را بخوابانند و یا حتی کمک کنند تا راحت تر از خواب بیدار شوید.

این محصولات در هفته‌ی National Sleep Awareness معرفی شده اند:

۱. بالشت صدا درمانی

گوش دادن به موسیقی و تماشای تلویزیون قبل از رفتن به تختخواب چندان توصیه نمی‌شود. با این حال این بالشت یک امتیاز فوق‌العاده دارد. گوشی همراه خود را به اسپیکر نصب شده در بالشت وصل کنید و به هر آهنگی که دوست دارید، از جمله آهنگ‌های پیش‌فرضی مثل "صدای امواج دریا" و "جنگل بارانی" که در داخل بالشت وجود دارند گوش دهید.

۲. تشک ردیاب

اگر شما جزء آن دسته از افرادی نیستید که خیلی پیگیر وضعیت تناسب اندام خود باشند، این تشک به برنامه ای مجهز است که می‌تواند عادات بدن شما را در زمان خواب ردیابی کند. این محصول با استفاده از میکرو سنسورهای مخصوص، دمای محیط و میزان فعالیت بدنی شما را در تختخواب تحلیل می‌کند. این برنامه با استفاده از پارامترهایی مثل تغییرات دمای تختخواب، سرعت تنفس و رطوبت اتاق پیگیر اوضاع تناسب اندام شما است.

۳. تابنده‎‌ی نور

این لامپ حبابی نوری طوری طراحی شده است که در عرض ۳۷ دقیقه وضعیت نور اتاق شما به تدریج ملایم و کم می‌کند تا از حالت طلوع خورشید به غروب آفتاب برسد. بنا به گزارش شرکت سازنده‌ی این لامپ، تغییر نور تدریجی باعث می‌شود که فرد به خواب فرو رود. هر چند که یک لامپ معمولی هم می‌تواند با یک تلنگر وضعیت غروب آفتاب را نمایش دهد و با تلنگر دوباره به حالت طلوع آفتاب درآید!

۴. بیدار کننده‌ی نوری

آلارم این ساعت پیشرفته خیلی راحت‌تر از زنگ دلهره‌آور و ناگهانی گوشی همراه‌تان، شما را از خواب ناز بیدار می‌کند. بر خلاف لامپ بالا که نورش به تدریج کم می‌شد، این لامپ یک ساعت و نیم قبل از زمان تعیین شده شروع به پرنور تر شدن می‌کند. پس از آن، به تدریج صدای یک آهنگ شنیده می شود. آهنگ انتخابی شما می تواند از ۵ آهنگ موجود ذخیره شده در لامپ باشد و یا آهنگ های رادیوی FM را پخش کند.

۵. رایحه درمانی با پخش کننده‌ی اسانس 

پخش اسانس خوش بو در داخل اتاق موضوع جدیدی نیست. اما تفاوتی که در این جا وجود دارد، امکان تنظیم زمان است. از این رو شما هیچ وقت از بابت خاموش کردن دستگاه نگرانی نخواهید داشت و اسانس‌ها بیهوده به هدر نمی‌روند! رایحه‌ی روغن‌های اسانس‌دار ، به ویژه اسطوخودوس باعث ایجاد حس راحتی و آرامش می‌شود.

۶. لامپ شب LED با امکان تغییر رنگ 

با نمایش رقص نور، حس خواب آلودگی به سراغ شما خواهد آمد. اسپیکر به کار رفته در دستگاه یک موسیقی آرامش‌بخش اجرا می‌کند تا شما کم‌کم به خواب فرو روید. این دستگاه ملحقات مختلفی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به "پروژکتور ستاره‌ای" یا "نور آبی مخصوص خواب" اشاره کرد. دستگاه نور آبی خودش را با نفس‌های شما تنظیم می‌کند تا احساس آرامش کنید.

۷- تنظیم کننده‌ی دما 

هیچ کسی دوست ندارد که عرق کرده و گرمازده از خواب بیدار شود. اما وقتی برای خوابیدن به تختخواب می‌روید، می‌خواهید محیط اطراف گرم و دنج باشد. یکی از ویژگی‌های این دستگاه این است که از تجمع گرما جلوگیری می‌کند و دما را در میزان مطلوب نگه می‌دارد.

۸. ماسک خواب

این ماسک بر اساس اصولی علمی مربوط به خواب طراحی شده است. حتی برخی ادعا می‌کنند که با استفاده از این ماسک می‌توان رویاها را کنترل کرد! در این ماسک یک میکروکنترلر و ۶ عدد لامپ LED به کار رفته است تا وقتی فرد به عمیق‌ترین مرحله‌ی خواب رسید این چراغ‌ها روشن  شوند. هر چند این نور مزاحم خواب شما نخواهد شد اما ذهن شما آن را به عنوان یک علامت دریافت می‌کند و انعکاس نور را در فضای رویای خود خواهید دید. از این جا به بعد می‌توانید رویای خود را کنترل کنید. در آینده این الگو می‌تواند، حداقل در سطح تئوری به شخص کمک کند تا رویاهای خود را کنترل کند. در سال ۲۰۱۳ این محصول در کیک استارتر معرفی شد و بعد از یک سال که به نتیجه رسید، طراحی‌های مجددی روی آن صورت گرفت.

به نظر شما این گونه کالاها بیشتر جنبه‌ی لوکس و تجملی دارند یا واقعا ضروری به نظر می‌رسند؟

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 326 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:28

کمپانی ال‌جی، در نمایشگاه MWC شهر بارسلون از گوشی پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود رونمایی کرد. این گوشی جی ۵ نام داشته و دارای بدنه‌ای فلزی، دوربین دوگانه، سنسور اثر انگشت و باتری قابل جدا شدن از زیر گوشی است که این ویژگی آخر توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. در کنار این گوشی هوشمند، لوازم جانبی مختلفی معرفی شدند که همگی با جدا شدن قسمت پایینی گوشی به آن متصل می‌شوند. بنابر این با وجود بدنه فلزی، مزیت قابل تعویض بودن باتری در این گوشی هنوز حفظ شده است. می‌توان باتری‌های حجیم‌تر و یا قطعاتی برای بهبود کارکرد دوربین را از این طریق به گوشی متصل کرد. این محصولات با نام ال‌جی و دوستان به جهانیان معرفی شدند.
در زمان رونمایی گوشی، قیمت این قطعات معلوم نبود، اما کمپانی ال‌جی اعلام کرد این محصولات دارای برچسب قیمتی کاملا منطقی خواهند بود. دیروز ال‌جی کره به صورت رسمی قیمت این قطعات ماژولار را با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی رسمی برای بازار کره مشخص کرد. باتری اضافی محصول با قیمت ۳۵ دلار، ماژول کاربردی دوربین دارای باتری اضافی حدود ۸۵ دلار و ماژول دارای چیپ‌های افزایش صدا حدود ۱۶۰ دلار قیمت گذاری شد.

ماژول‌های ال‌جی جی ۵

گرچه هنوز معلوم نیست که در بازارهای سایر نقاط جهان این قطعات با چه قیمتی ارائه خواهند شد، اما قیمت‌های اعلام شده در کره جنوبی موجب دقیق‌تر شدن پیش‌بینی‌ها برای قیمت‌ این قطعات در بازارهای سایر نقاط جهان شده است. با توجه به سابقه کمپانی ال‌جی در برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی برای محصولات خود از جمله گوشی ال‌جی جی ۴ در سراسر جهان، ممکن است این بار نیز این کمپانی ظرف چند ماه آینده کمپین‌هایی تبلیغاتی برای معرفی هرچه بیشتر این محصولات در سراسر دنیا برگزار کند. ال‌جی دو روز پیش اعلام کرد که به زودی کنفرانس توسعه‌دهندگان محصولات خود را برگزار خواهد کرد. هدف این کنفرانس، تشویق تولیدکنندگان مختلف لوازم جانبی به طراحی و ساخت ماژول‌های خلاقانه بیشتر برای استفاده در کنار ال‌جی جی ۵ است.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 274 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:28

اگر در آستانه سال نو می‌خواهید گوشی هوشمند جدیدی خریداری کنید و قصد دارید از صحت و سلامت گوشی که خریداری کرده‌اید اطلاع پیدا کنید، یا اینکه پیش از این گوشی خود را گم کرده‌اید یا از شما دزدیده‌اند، شماره IMEI گوشی شما می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را در اختیارتان قرار دهد. 

imei

IMEI چیست و چه کاری می‌کند؟

IMEI در واقع کوتاه شده عبارت "Inteational Mobile Equipment Identity" یا «شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل» است. هر زمان که گوشی تازه‌ای می‌خرید بر روی جعبه دستگاه و رسید آن، این کد نوشته شده و حتی بر روی برگه گارانتی دستگاه نیز برای استفاده از آن و تحویل به نمایندگی مورد نظر، این شماره بر روی کارت گارانتی نوشته شده است.

اما هدف استفاده از شماره IMEI، شناسایی گوشی همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ از طریق شبکه است. برای مثال اگر گوشی شما دزدیده یا گم شود، می‌توانید با دادن این کد به اپراتور، گوشی خود را مسدود کنید تا از آن سو استفاده نشود و معمولا پلیس هم با همین کد رد دستگاه‌های دزدیده شده را می‌گیرد. 

چگونه IMEI دستگاه خود را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن شماره IMEI چندین راه مختلف وجود دارد که یکی از ساده‌ترین آن‌ها شماره گیری #6#* (از چپ به راست) است. اما راه بهتر استفاده از وب‌سایت imei.info است که با وارد کردن شماره‌ای ۱۵ رقمی دستگاه می‌توانید اطلاعاتی مانند برند، شماره مدل و باقی اطلاعات مرتبط با دستگاه خود را پیدا کنید. شماره IMEI آنقدر مهم است که یادداشت کردن و محفوظ نگه داشتن آن در هر شرایطی بسیار لازم است.

راه دیگری که می‌توانید با آن شماره IMEI را چک کنید به وسیله اپلیکیشن این وب‌سایت است که برای سیستم عامل اندروید در دسترس است.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 274 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:05

شیائومی حدود ۱۹ ماه روی پرچمدار جدید خود کار کرده تا گوشی Mi 5 محصولی در خور توجه باشد. این گوشی به یک نمایشگر ۵.۱۵ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ مجهز شده است.

این گوشی در سه مدل ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی معرفی شده که دو نسخه‌ی اول به سه گیگابایت رم و نسخه‌ی اختصاصی ۱۲۸ گیگابایتی آن به ۴ گیگابابت رم مجهز شده است. می ۵ شیائومی از سنسور دوربین ۱۶ مگاپیکسلی IMX298 سونی با فناوری PDAF برای فوکوس سریع و دوربین جلوی ۴ مگاپیکسل بهره می‌برد. شیائومی برای پرچمدار خود از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از فناوری کوئیک‌شارژ ۳.۰ استفاده کرده است. ضمن اینکه گوشی می ۵ از سنسور اثر انگشت یکپارچه‌شده با دکمه هوم نیز بهره می‌برد و به NFC و VoLTE مجهز شده است. نسخه‌ی گران‌قیمت می ۵ با بدنه‌ی سرامیکی و تنها در رنگ مشکی به فروش می‌رسد.

اما تمامی مقدمات بالا برای این بود که بگوییم قو‌ی‌ترین مدل می ۵ شیائومی توانسته امتیاز خارق‌العاده‌ی ۱۷۹ُ/۵۶۶ را در بنچمارک آنتوتو به نام خود ثبت کند.

شیائومی از نظر نرم‌افزاری حالت Reading Mode را با عملکردی مشابه Night Shift اپل به رابط کاربری خود اضافه کرده و برای کاهش خطای دید چراغ آبی را از نمایشگر حذف کرده است. حالت Night Display رابط کاربری MIUI باعث شده تا کاربران هنگام غروب و شب از نمایشگر گوشی خود لذت بیشتری ببرند.

بسیاری از کاربران آمریکایی تمایل دارند تا می ۵ شیائومی را در بازارهای این کشور ببینند. با این وجود در سال جاری بعید است این اتفاق رخ دهد. ماه ژوئن سال گذشته میلادی هوگو بارا دلایل عدم عرضه‌ی پرچمداران شیائومی در بازار آمریکا را تشریح کرد. بارا گفته بود که بسیاری از خریداران آمریکایی علاقه دارند تا گوشی‌های خود را از اپراتورهای این کشور تهیه کنند و شیائومی تمایل دارد محصولات خود را به صورت آنلاک و با قیمت واقعی به فروش برساند.

بارا همچنین اعلام کرده آماده‌سازی دپارتمان خدمات پس از فروش مشتریان در بازار آمریکا کمی زمان نیاز دارد. وی در پایان اشاره کرده بود که خریداران گوشی‌های هوشمند در آمریکا خیلی به خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت تمایل ندارند و می ۵ تنها به دلیل قیمت کمتر خود نسبت به رقبا نمی‌تواند وارد بازار این کشور شود. با این همه به نظر می‌رسد این شرکت چینی قصد دارد تا بازار خود را گسترش دهد و حتی وارد ایران نیز بشود.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 274 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:05

احتمالا در محیط کار خود با مدیرانی روبه‌رو شده‌اید که تا دیروقت به کارهای خود می‌پردازند. همین مدیران با دیدن کارمندی که با پایان وقت اداری از اداره خارج می‌شود با کلی غرولند تقاضای ماندن در ساعت‌های بیشتر، سر کار رفتن در روزهای تعطیل یا بدتر از آن کوتاه کردن زمان ناهار خوردن را می‌کنند.

این چالش‌ها بین مدیر و کارمند مسلما تاثیر بسیار منفی بر روی بهره‌وری کلی کار خواهد گذاشت. همچنین این رابطه نمودهای فیزیکی هم بر طرفین خواهد داشت. نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که ۷۷ درصد کارمندانی که در این شرایط قرار دارند نشانه‌های ضعف جسمانی را در خود بروز داده‌اند.  

از طرفی دیگر استرس‌های سر کار تاثیر مثبتی بر روی زندگی شخصی افراد نخواهد داشت. فشارهای سر کار و کار کردن‌های زیاد زندگی شما را در معرض شکست قرار می‌دهد. در نتیجه عدم تعادل بین زندگی کاری و شخصی وضعیتی نامناسب برای خیلی از افراد است.  

اعتیاد به کار یا به عبارتی Workaholic در ادبیات عامه ویژگی مثبتی برای افراد در نظر گرفته می‌شود. با این حال در ادبیات علوم مدیریتی، از اعتیاد به کار به نوعی سندروم کار کردن افراد در ساعات طولانی یاد می‌شود. این افراد لذت و خوشی خود را در کار جست‌و‌جو می‌کنند.

مدیران معتاد به کار معمولا از کارمندان خود توقعات بالایی دارند و کارهای زیادی را در طول روز به آن‌ها محول می‌کنند. بنابراین فشار کاری این دسته از کارمندان به شدت بالاست و چون واکنش مدیران به انجام ندادن درست کار معمولا غیرمنتظره است، این افراد در معرض بیماری‌های روحی و شاید روان تنی قرار می‌گیرند.

کارمندان باید در مقابل خواسته‌های پشت سرهم و غیرمنطقی مدیر خود مقابله کنند. اگر همیشه به خاطر از دست دادن کار یا واکنش‌های گاه عصبی مدیر در برابر خواسته‌های وی کوتاه می‌آیید، وقت تغییر فرا رسیده است. در ادمه با ۴ توصیه‌ی معمول در دنیای مدیریت آشنا می‌شویم که می‌توانند رفتار مدیران workaholic را تغییر دهند.

۱. به دنبال تشویق رفتارهای مدیر خود نباشید

جدای از رفتارهای آزاردهنده‌ی مدیر فراموش نکنید او نیز همچون شما یک انسان است. هر فردی در زندگی خود یک سری ویژگی‌های شخصیتی دارد که مبدا شکل‌گیری این رفتارها در زندگی گذشته‌ی وی قرار دارند. بعضی رفتارها در فرد شرطی شده و با تحسین یا تنبیه شدت رفتار تغییر می‌کند.

بنابراین اگر هدف اهمیت دادن به زندگی خارج از اداره است، نباید رفتارهای کاری مدیر خود را تحسین کنید. معمولا در محیط اداری افرادی حضور دارند که برای نزدیک‌تر شدن به مدیر دست به هر کاری می‌زنند و تمام رفتار‌های مدیر را مورد ستایش قرار می‌دهند. حقیقت آن است که فرد با تحسین شدن به رفتار خود ادامه می‌دهد و احتمالا آن را تشدید می‌کند. در نتیجه اگر خواهان توقف وضع موجود هستید از خودشیرینی پرهیز کنید.

۲. ارتباط صریح و مستقیم با مدیر داشته باشید

حرف زدن با مدیران زورگو به دلیل ترس از واکنش‌های غیر قابل پیش‌بینی مدیر در سطح کارمند و رئیس می‌ماند. به این معنی که کارمند از سر ضعف با مدیر خود صحبت می‌کند و مدیر با نگاهی از بالا به پایین سعی در به کرسی نشاندن حرف خود دارد. با این حال مکالمه‌ی بین مدیر و کارمند باید به صورت مکالمات باز، هدفمند و کارآمد دنبال شود. به عنوان مثال اگر مدیر از شما می‌خواهد تا دیر وقت در اداره حضور داشته باشید و به انجام پروژه‌های شرکت بپردازید، به جای پذیرفتن می‌توان به او یادآور شد که فعالیت‌های مهم‌تری در بیرون از محیط کاری دارید.

۳. ترس نداشته باشید  

شاید در طول پروژه وقایع مهم، Milestone، را رد کرده باشید ولی هنوز به ضرب الاجل نهایی، Deadline، نرسیده‌اید؛ این اتفاق نباید به شما استرسی وارد کند. اینکه مدام درگیر پروژه‌های مختلف هستید مدیر را از دادن کارهای بیشتر منصرف نخواهد کرد، فقط حس ترس در وجود شما بیشتر می‌شود.

اتمام موفقیت آمیز و انجام فعالیت‌ها در بهینه‌ترین حالت با کارآمدی بالا هدف اصلی پروژه است. متاسفانه بعضی از اوقات برای راضی کردن مدیر هدف اصلی تغییر می‌کند و صرفا میزان زمان صرف شده در محیط کاری را ملاک قرار می‌دهیم. بنابراین مهم نیست مدیر شما چه فکری می‌کند، شما باید به بهترین نحو کار خود را تحویل دهید. پس باید برای هر روز خود برنامه‌ریزی کنید، لیست کارهای روزانه را تهیه کنید و برای آن‌ها زمان تعیین کنید.

۴. به دنبال تغییر باشید

یکی از استراتژی‌های مهم برای تغییر روند‌های موجود در محیط کاری تاکید بر روی بهره‌وری و بهبود فرآیندهای سیستم است. صحبت و مکالمه مداوم با مدیر در این موضوع می‌تواند راه گشا باشد. استفاده از سوالاتی مثل "چگونه باید فرآیندهای موجود در کار را بهبود داد؟" یا سوالاتی از این دست که نیازمند فکر و توضیح مدیر است راهکار خوبی به نظر می‌رسد.   

با این حال تنها سوال پرسیدن دردی را دوا نمی‌کند. باید برای مشکلات خود راه حل عملی پیدا کنید، شاید برای اجرایی شدن این راه نیازمند مشارکت تمامی کارکنان بخش باشید. به عنوان مثال به جای ایمیل‌های شبانه و تماس‌های آخر هفته، محدودیت زمانی برای تماس‌های کاری بگذارید که هر تماسی بعد از آن زمان به فردا موکول خواهد شد. این عمل تغییر رفتار مدیر را در پی خواهد داشت و به او میزان تعهد شما به برنامه‌ریزی شخصی را می‌رساند.

با تمام این تفاسیر اگر نتواستید رفتار مدیر خود را تغییر دهید یا اگر تحمل آن برای شما سخت است، دنبال یک شغل دیگر باشید؛ چرا که سلامت روحی و فیزیکی شما در گرو خوشحالی شما است. زندگی شخصی را نباید فدای رسیدن به حقوق کرد. اگرچه این حرف کمی ایده‌آل و از واقعیت‌های بازار کار دور است، ولی شغل متناسب با نیازها و علائق می‌تواند اهداف شما را در زندگی تامین کند.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 273 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:59

با رسیدن بهار، طبیعت ردای سبز بر تن می کند. چکاوک‌ها، هزار دستان و قمریان، نغمه‌ها و سرودهای فرح بخش و تازه سر می‌دهند و انسان‌ها را به مهرورزی، گره‌گشایی و هم‌گرایی فرا می‌خوانند. بهار، پیام آور عشق و رویش است و موسم سرور و آشتی و به همین خاطر است که خواستنی است و با آمدنش دل‌ها سرشار از سرور و جان‌ها معرفت می‌یابد. نزدیک به شش سال است که افتخار همراهی شما عزیزان را داریم. یک‌سال دیگر پذیرای حضور گرم و مجازی‌تان شدیم و چه افتخاری از این برتر و بالاتر. در سال ۹۴ تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا کیفیت و تنوع محتوای زومیت را افزایش دهیم و سرویس‌های تازه‌ای را ارائه کنیم. 

در سال ۹۴ بالاخره موفق شدیم تا به نرم‌افزار اختصاصی زومیت که با همت تیم خبره‌ی شرکت آویژه تولید شد مهاجرت کنیم. این مهاجرتِ پر دردسر، فرجامی خوش داشت و به موجب آن توسعه‌ی قابلیت‌های زومیت با سرعت بیشتری انجام شد و سرعت دسترسی به بخش‌های مختلف زومیت نیز سریع‌تر شد. هنوز فهرست بلند بالایی از امکانات و بهینه‌ سازی‌ها در جریان توسعه است که به مرور ارائه خواهند شد. در سال ۹۴ تمرکز بر بخش محتوای ویدیویی بیشتر شد و در سال ۹۵ این موضوع با قوت و جدیدیت بیشتری دنبال خواهد شد. زومیت از روز اول تولدش در وب فارسی، بخش خودرو را در فهرست مطالب خود داشت اما از نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶، این بخش با جدیت بیشتری دنبال شد و در سال جدید نیز محتوای متنوع‌تری از این حوزه را پوشش خواهیم داد. 

یک سال و نیم پیش وب‌سایت زومجی را در حوزه‌ی بازی و سرگرمی راه‌اندازی کردیم و به همت تیم تحریریه‌ی خبره‌ی زومجی موفق شدیم در این زمان به پربازدیدترین و تاثیرگذارترین رسانه‌ی حوزه‌ی بازی تبدیل شویم. زومجی با بیش از ۵۰ هزار نفر بازدید کننده در روز و با رتبه‌ی الکسا ۳۱۲ نه تنها پرمخاطب‌ترین مجله‌ی اینترنتی فعال در حوزه‌ی بازی است بلکه از بسیاری از رسانه‌های فعال در حوزه‌ی فناوری نیز محبوب‌تر است. 

سال ۹۴ وب‌سایت دیگری با نام کجارو را برای پوشش رویدادهای مرتبط با گردشگری راه‌اندازی کردیم تا کاربران را با نقاط دیدنی مختلف دنیا آشنا کرده و به معرفی مقاصد گردشگری و ارائه اطلاعاتی که برای سفر به این امکان، باید بدانند، بپرداختیم. کجارو جزو معدود وب‌سایت‌های حوزه‌ی گردشگری کشور است که خود تولید کننده‌ی محتوا است. کجارو در سال ۹۵ سرویس‌های جدیدی را راه‌اندازی خواهد کرد که برای شکل‌گیری آن‌های بیش از ۱۰ ماه تلاش شده است.

براساس آمار Google Analytics زومیت در سال ۹۴ آمار و ارقام خیره‌کننده‌ای را رقم زده است. زومیت پذیرای بیش از ۴۵ میلیون نفر (دقیق: ۴۵,۶۹۶،۴۶۵) بازدید‌کننده بوده است. تعداد صفحات بازدید شده در سال ۹۴ نیز به عدد شگفت‌انگیز ۱۱۴,۴۲۲,۸۴۱ صفحه رسیده است. زومیت از نگاه الکسا، پنجاه و یکمین وب‌سایت پربازدید در ایران است. 

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران و یگانه یادگار جمشید جم بر همه ایرانیان پاک پندار، راست گفتار و نیک کردار خجسته باد. سخاوت، سیانت، سربلندی، سروری، سرافرازی و سلامتی که بهترین هفت سین زندگی است را توامان با عاقبت بخیری برای شما و خانواده محترمتان از خداوند منان آرزومندیم.

سال نو مبارک!

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 282 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:59

ال‌جی جی ۵ به زودی وارد ایران خواهد شد. ال‌جی نیز به منظور تشویق خریداران اقدام به پیش‌فروش گوشی‌ پرچمدار خود کرده است. البته دقت کنید که تنها در این طرح نام خود را ثبت می‌کنید و هیچ مبلغی از شما دریافت نمی‌شود.

کافی است به سایت g5.lgemobile.ir بروید و با ثبت اطلاعات خود و دریافت پیامک تایید به این طرح بپیوندید. جی ۵ در ایران به همراه ماژول Cam Plus، محافظ صفحه نمایش و کاور هوشمند عرضه خواهد شد اما اگر در این طرح ثبت نام کنید، با خرید گوشی جی ۵ از یک تا ۳۱ اردیبهشت، هدفون باکیفیت B & O هدیه بگیرید.  طرح ثبت نام از فردا یک فروردین آغاز شده و تا ۳۱ فروردین ادامه خواهد داشت.

البته ال‌جی جی ۵ در دو نسخه‌ی با اسنپدراگون ۸۲۰ و اسنپدراگون ۶۵۲ در ایران عرضه خواهد شد و در حال حاضر مشخص نیست که این طرح برای هر دو گوشی در نظر گرفته شده یا فقط برای نسخه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ است. با این حال ثبت نام در طرح مذکور هیچ گونه هزینه‌ی مالی نداشته و به نوعی برای ترغیب علاقمندان به خرید گوشی جی ۵ است.

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 280 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:52

کسی نمی‌داند که خودرو‌‌های خودران چه زمانی به بازار عرضه خواهند شد، اما امروز دیگر می‌دانیم که ترمز های خودکار از چه زمانی به عنوان یکی از تجهیزات استاندارد روی خودرو ها نصب خواهند شد.

سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا و موسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) اخیرا به توافقی با ۲۰ خودروساز دست یافته‌اند که طی آن، این خودروسازان از اول سپتامبر ۲۰۲۲ سیستم ترمز خودکار اضطراری را روی تمامی مدل ها بصورت استاندارد عرضه خواهند کرد.

در این توافق که تقریبا همه‌ی خودروسازان فعال در بازار ایالات متحده را در بر می‌گیرد، نام کمپانی های آئودی، بی‌ام‌و، فیات کرایسلر، فورد، جنرال موتورز، هوندا، هیوندای، جگوار، لندروور، کیا، مازراتی، مزدا، مرسدس بنز، میتسوبیشی، نیسان، پورشه، سوبارو، تسلا، تویوتا، فولکس واگن و ولوو به چشم می‌خورد. این کمپانی ها مجموعا ۹۹ درصد بازار ایالات متحده را در اختیار خود دارند.

توافق ۲۰۲۲ تمامی خودروهای سبک تا وزن ۳.۸ تن را در بر می‌گیرد و خودروهای سنگین با وزن بیش از ۴.۵ تن هم از سال ۲۰۲۵ به سیستم ترمز خودکار اضطراری به صورت استاندارد مجهز خواهند شد.

سیستم ترمز خودکار

برندگان این توافق را بیش از هر کسی باید طرفداران ایمنی دانست، چرا که بر اساس تخمین‌هایی که توسط IIHS ارائه شده است، سیستم ترمز اضطراری خودکار سالانه از وقوع بیش از ۹ هزار تصادف و آسیب دیدن حدود ۴ هزار نفر پیشگیری خواهد کرد. این سیستم که از طریق رادار، دوربین و سایر سنسورها به بررسی فضای اطراف خودرو می‌پردازد، در صورتی که راننده واکنش مناسب و به موقعی از خود نشان ندهد، وارد عمل شده و ترمزهای خودرو را فعال می‌کند.

منفعت بعدی از استاندارد شدن چنین سامانه‌ای را مالکان خودرو‌ها خواهند برد. تکنولوژی ترمز خودکار اضطراری که به طور اختصار AEB نامیده می‌شود، سبب خواهد شد تا با کاهش میزان تصادفات، هزینه‌های مالکیت خودرو هم از طریق کاهش هزینه‌های بیمه کاهش یابد. بر اساس گفته‌های رئیس هیئت مدیره‌ی IIHS اجرای این سیستم بصورت انبوه روی خودروها باعث خواهد شد تا همه به نقش مهم این سیستم در کاهش هزینه‌ها پی ببرند؛ با کاهش تصادفات، بیمه ها می‌توانند تخفیف های بیشتری به مشتریان بدهند و حتی امکان کاهش حق بیمه هم برای کسانی که مالک خودروی مجهز به AEB هستند، وجود دارد.

البته نکات منفی نیز در این خصوص وجود دارند؛ باید توجه داشت که سیستم AEB با اینکه بسیار موثر و کارآمد است اما مجانی نیست و نصب این سامانه روی خودرو‌ها می تواند سبب افزایش قیمت آن‌ها شود. در حال حاضر این سیستم با قیمتی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار روی خودرو‌ها قابل نصب است منتهی در صورتی که به شکل انبوه تولید شود قطعا قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت.

امکان متضرر شدن مالکان خودروهای قدیمی نیز از استانداردسازی و استفاده‌ی عموم این سیستم وجود دارد. در حالی که خودرو‌های مجهز به ترمز اضطراری مشمول تخفیف و کاهش بیمه خواهند شد، خودروهای قدیمی و فاقد این سامانه نه تنها از تخفیف بیمه بهره‌ای نخواهند برد بلکه ممکن است هزینه‌های بیمه‌ی آنها افزایش نیز یابد. 

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 229 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:45

تعطیلات عید نوروز است و یک‌عالمه وقت خالی برای پر کردن. اگر در طول سال وقت چندانی برای فیلم دیدن نداشتید. همراه فهرست ۱۶ فیلم برتر عید نوروز زومجی باشید.

top-10-movies

مقالات مرتبط

آیا به خاطر مشغله‌های کاری و زندگی موفق نشدید در طول سال از لحاظ فیلم‌های سینمایی آپدیت بمانید؟ خب، تعطیلاتِ عید ۱۳۹۵ فرصت خیلی خوبی است تا فیلم‌هایی که از دست داد‌ه‌اید را تماشا کنید. یا شاید هم بخواهید خودتان را برای سرگرم نگه داشتنِ مهمانانی که برای یک عید دیدنی ساده و کوتاه به خانه‌تان می‌آید و بعد برای شام چتر می‌شوند، آماده کنید! این فهرست اگرچه شامل تمامی بهترین فیلم‌های چند ماه گذشته نمی‌شود، اما حاوی ۱۶ عدد از بهترین فیلم‌های است‌‌‌‌ یا نباید دیدنشان را عقب بیندازید یا مناسب تماشای دسته‌جمعی هستند:

توجه: این فهرست شامل رتبه‌بندی فیلم‌ها نمی‌شود.

Brooklyn-(3)---Copy

۱۶-بروکلین

Brooklyn

«بروکلین» یک عاشقانه‌ی جمع‌و‌جور است که به‌طرز عجیبی شما را در موقعیت فشرده‌ی کاراکتر اصلی‌اش قرار می‌دهد. در دهه‌ی ۱۹۵۰ اِلیش لیسی از شهر کوچکی در ایرلند به امریکا مهاجرت می‌کند و پس از مدتی به زندگی در آنجا عادت می‌کند. اما وقتی مجبور به بازگشت به محل تولدش می‌شود، خودش را در موقعیت انتخاب بین این دو کشور پیدا می‌کند. مهم نیست غم غربت را با این شدت تجربه کرده‌اید یا نه. «بروکلین» موفق می‌شود حقایق آَشنای داستان ساده‌اش را با حس‌و‌حالِ دردناک و لذت‌بخشی بازگویی کند و این وسط، سریشا رونان به عنوان شخصیت اصلی با چشمانِ اغواگرش شما را در تلاطم درون این دختر غرق می‌کند.

macbeth-2015-movie-poster-wallpapers-800x500

۱۵-مکبث

Macbeth

مقالات مرتبط

«مکبث» که اقتباس مدرن و خوش‌رنگ‌و‌لعاب دیگری از نمایشنامه‌ی مشهور ویلیام شکسپیر است، داستان مکبث با بازی مایکل فاسبندر را روایت می‌کند که بعد از دسیسه‌چینی‌ها و وسوسه‌های همسرش پادشاه دانکن را به قتل می‌رساند و تخت پادشاهی اسکاتلند را به دست می‌آورد. اما بدگمانی و احساس گناه بر فرمانروایی او سایه می‌افکند. این اقتباس به کارگردانی جاستین کورزل از سوی منتقدان به خاطر طراحی گرافیکی زیبایش مورد ستایش قرار گرفت؛ فیلم با کمک دوبازی فوق‌العاده از فاسبندر و ماریون کوتیار نمایشنامه‌ی شکسپیر را با تمام عظمت و احساساتِ درونش به سینما منتقل می‌کند.

The Revenant 1

۱۴-از گور برخاسته

The Revenant

مقالات مرتبط

داستان نبرد لئوناردو دی‌کاپریو با خرسی وحشی و سرگردانی‌اش در محیط‌های وحشی‌تر و تلاشِ ناامیدانه‌اش برای بقا و انتقام به یکی از بهترین تجربه‌های سینمایی سال ۲۰۱۵ تبدیل شد. فیلم علاوه‌بر کارگردانی آلخاندرو ایناریتوی دیوانه، دی‌کاپریو را به مصاف با تام هاردی می‌فرستد و از  دل آن یکی از تکان‌ دهنده‌ترین تجربه‌های دیداری و نفسگیری که تاریخ سینما به خودش دیده است را خلق می‌کند. اگر در عید نوروز برنامه‌ای برای مسافرت به دل دشت و طبیعت ندارید، «از گور برخاسته» گزینه‌ی مناسبی برای پر کردن این حفره است.

hateful eight

۱۳-هشت نفرت‌انگیز

The Hateful Eight

آخرین فیلم کوئنتین تارانتینو شاید بهترین فیلم مهمانی‌های دسته‌جمعی باشد که به راحتی می‌تواند از چرت‌و‌پرت‌گویی‌ها و غیب‌کردن‌های مهمانان با یکدیگر بکاهد و حواس همه را چهار چشمی به چرت‌‌وپرت‌گویی‌ها و دیالوگ‌های رگباری قاب تلویزیون جذب کند. تارانتینو در این قسمت ترکیبی از تمام عناصر مشهورش را گرد هم آورده‌ است. از داستانی رازآلود گرفته تا خشونت و شخصیت‌های منحصربه‌فردِ وراج و شاخ‌و‌شانه‌کشی‌های وسترنی. فیلمی که اصلا نفرت‌انگیز نیست.

room

۱۲-اتاق

Room

مقالات مرتبط

«اتاق» از آن فیلم‌هایی است که بعد از دیدنش احساس سبکی می‌کنید و طرز فکرتان نسبت به انسان‌ها و دنیای اطراف‌تان حداقل چند درجه مثبت‌تر و عاشقانه‌تر می‌شود. خب، چگونه می‌توانید در بهار امسال خودتان را از دیدن فیلمی که حاوی چنین حسی است محروم کنید. اگرچه داستان فیلم درباره‌ی محبوس‌شدن یک دختر جوان برای هفت سال توسط یک متجاوز روانی است، اما «اتاق» در درون تاریکی مطلقش، یک کارخانه‌ی تولید نور و روشنایی و امید دارد که وقتی به کار می‌افتد، صورت‌تان را خیس پیدا می‌کنید.

steve jobs movie

۱۱-استیو جابز

Steve Jobs

مقالات مرتبط

«استیو جابز» از آن فیلم‌هایی نیست که وقتی عمه و خاله و دایی به خانه‌تان سر زدند، آن را برایشان پخش کنید. مگر اینکه عکس استیو جابز در پس‌زمینه‌ی آیفون عمه‌تان باشد! «استیو جابز» یکی از اکشن‌ترین درام‌های سال‌های اخیر است که شلیک بی‌توقف کلمات کاراکترهایش آن‌قدر حساب‌شده و لذت‌بخش است که انگار در حال تماشای نبرد کاپیتان امریکا و مردآهنی هستید. آرون سورکیس داستان منحصربه‌فرد خودش از یک نابغه‌ی تکنولوژیکی را تعریف می‌کند و به همین دلیل حتی اگر اسم استیو جابز را تاکنون نشنیده باشید هم با فیلم ارتباط برقرار می‌کنید.

the_good_dinosaur_movie_stills-1366x768

۱۰-دایناسور خوب

The Good Dinosaur

مقالات مرتبط

می‌خواهم به جای «پشت‌و‌رو»، دیگر انیمیشنِ قدرندیده‌ی اخیر پیکسار یعنی «دایناسور خوب» را برای نوروز امسال پیشنهاد بدهم. چون حتی اگر به‌طرز معجزه‌آسایی «پشت‌و‌رو» را ندیده باشید، تاکنون باید متوجه شده باشید که باید آن را به برنامه‌‌تان اضافه کنید. «دایناسور خوب» که درباره‌ی دوستی یک دایناسور گردن‌دراز با یک بچه‌ی انسان است، یکی از ساده‌ترین و زیباترین کارهای پیکسار است که در اوج سادگی، حال‌و‌هوای‌تان را به‌هم می‌ریزد. پس، دست به کار شوید!

the gift

۹-هدیه

The Gift

مقالات مرتبط

یک زن و شوهرِ ایده‌آل که به خانه‌ای جدید نقل مکان کرده‌اند، یک روز با دوست دوران نوجوانی مرد برخورد می‌کنند و این آغازی برای ورود به گذشته‌‌ای از شوهرش است که زن تاکنون چیزی درباره‌اش نمی‌‌دانسته است. «هدیه» یکی از تریلرهای جمع‌و‌جور ۲۰۱۵ بود که همه‌چیز دارد؛ از خلق اتمسفری تیره‌و‌تار گرفته تا بازی‌هایی عالی (مخصوصا جوئل اجرتون) و یک پایان‌بندی به‌یادماندنی. اما با وجود همه‌ی اینها چندان سروصدا ایجاد نکرد و ممکن است خیلی‌ها نیز به همین دلیل آن را جدی نگرفته باشند. اگرچه خلاصه‌ی داستانی فیلم کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما فیلم در پرداخت آن بی‌نقص است.

the_walk_movie-HD

۸-گام‌ زدن

The Walk

مقالات مرتبط

آخرین فیلم رابرت زمه‌کیس به بندباز معروف، فیلیپ پتی می‌پردازد؛ تنها کسی که فاصله‌ی عظیم برج‌های تجارت جهانی نیویورک را بر روی بند طی کرده است. این فیلم از بهترین‌های ۲۰۱۵ بود که متاسفانه به خاطر عدم حضورش در فصل جوایز چندان مورد توجه مردم قرار نگرفت. اما در واقع با فیلمی طرف هستیم که هم از لحاظ پرداخت انرژی و احساس شخصیت‌هایش مورد ستایش قرار گرفته و هم به خاطر صحنه‌ی ۱۷ دقیقه‌ای گام زدن فیلیپه پتیت؛ یکی از نفسگیرترین سکانس‌های سینما که استفاده‌ی بی‌نظیری از جلوه‌های ویژه‌ کرده است.

Mission Impossible - Rogue Nationa

۷-ماموریت غیرممکن: ملت سرکش

Mission: Impossible- Rouge Nation

مقالات مرتبط

شاید نتوان کلاسیک‌تر از «ملت سرکش» فیلم دیگری را برای دیدن در مهمانی‌های نوروز پیدا کرد. آخرین بدلکاری‌ تام کروز زیر نظر کریستوفر مک‌کوئریِ کارگردان از بهترین اکشن‌های طرازبالای تابستان ۲۰۱۵ بود. فیلم هم تام کروز دوست‌داشتنی را در موقعیت‌های فشرده و تعقیب و گریزهای دیدنی قرار می‌دهد و هم یک داستان جاسوسی پیچیده و چندلایه تعریف می‌کند و نشان می‌دهد در دوران افول «جیمز باند» چه جایگزین فوق‌العاده‌ای داریم.

San-Andreas-2015-Stills-Wallpapers

۶-سن آندریس

San Andreas

مقالات مرتبط

راستش در این فهرست فیلمی دیوانه‌وارتر و سرراست‌تر از «سن آندریس» برای تماشا پیدا نمی‌کنید. داستان همان ماجرای کلیشه‌ای فیلم‌های فاجعه‌ای است. لس آنجلس بر اثر فعالیت گسل سن آندریس مثل هندوانه از وسط قاچ خورده و حالا یک خانواده‌ی مشکل‌دار باید در میان زمین‌لرزه‌ها عشق و علاقه‌شان را به یکدیگر پیدا کنند. «سن آندریس» اما فیلم بدی نیست. بلکه از آن بلاک‌باسترهای نادری است که می‌‌داند چه می‌خواهد باشد و نهایتا به یکی-دو ساعت سرگرمی خیلی خوب تبدیل می‌شود.

Creed-Featured

۵-کرید

Creed

مقالات مرتبط

واقعا باید ابر و باد و مه و خورشید دست به دست هم بدهند تا یک دنباله‌ی قابل‌ احترام که ویژگی‌های فیلم‌های قبلی را پیشرفت می‌دهد، ساخته شود. «کرید» که بعد از سال‌ها سراغ راکی بالبوآی بوکسور می‌رود و او را در قالب یک مربی تنها به تصویر می‌کشد، چنین فیلمی است. اما این پایان کار نیست. فیلم یک قهرمان جدید هم معرفی می‌کند و او را به آینه‌ی جوانی‌های راکی تبدیل می‌کند. «کرید» با وجود شخصیت‌پردازی دقیقش، اکشن‌هایی هم دارد که به‌طرز عجیبی آدرنالین خون‌تان را به پمپاژ می‌اندازد.

sicario-4256x2832-emily-blunt-benicio-del-toro-josh-brolin-7288

۴-سیکاریو

Sicario

مقالات مرتبط

یک نئونوآر کم‌نظیر که از شدت تاریکی به‌طرز جذابی تهوع‌آور می‌شود. «سیکاریو» درباره‌ی جنگ کارتل‌های موادمخدر مکزیک با نیروهای امنیتی ایالات متحده است. فقط مسئله این است که از جایی بعد آن مرز بزرگی که این دو گروه را از هم جدا می‌کند پاک می‌شود و ما خودمان را در فضایی پر از سوال‌های اخلاقی که ذهن‌مان را احاطه کرده‌اند پیدا می‌کنیم. این را به‌علاوه‌ی سکانس‌های ترسناک و تعلیق‌زای فیلم کنید تا قشنگ یک بعد از ظهر دل‌انگیز بهاری را با دیدن این فیلم همچون شب، سیاه کنید!

nightmares

۳-کابوس

The Nightmare

مقالات مرتبط

برای اینکه با یک تیر دو نشان بزنید، می‌توانید «کابوس» را ببنید که هم مستند است و هم ترسناک. فیلم به پدیده‌ای به اسم «فلج خواب» می‌پردازد که قربانیان در هنگام خواب با تصاویر و شمایلی وحشتناک روبه‌رو می‌شوند، اما حتی برای فرار از آنها قدرت پلک زدن هم ندارند. رادنی اشر، کارگردان فیلم با استفاده از فضاسازی ناآرام فیلمش به زیبایی ما را در موقعیتِ اضطراب‌آور سوژه‌هایش قرار می‌دهد و حس کنجکاو‌ی‌تان را برای تحقیق درباره‌ی این پدیده‌ی مرموز روشن می‌کند.

ME-AND-EARL-AND-THE-DYING-GIRL

۲-من و اِرل و دختر درحال مرگ

Me and Earl and the Dying Girl

مقالات مرتبط

در میان کمدی رومانتیک‌های ۲۰۱۵ فقط «من و ارل و دختر درحال مرگ» توانست سربلند بیرون بیاید. فیلم اگرچه همان ماجرای رابطه‌ی دوستانه‌ اما زورکی پسری با دختری گوشه‌نشین و سرطانی است که به عشق ختم می‌شود، اما آن‌قدر در شخصیت‌پردازی جذاب و نگارش دیالوگ‌های بامزه خوب است که به دام ملودرام‌های سخیف نمی‌افتد و در عوض تبدیل به یک داستان باصداقت، بازیگوش و طبیعی می‌شود.

white god

۱-خدای سفید

White God

مقالات مرتبط

بهار است و همه‌چیز پیرامون تعظیم کردن به زیبایی بی‌حدومرز طبیعت می‌چرخد. فیلم مجارستانی «خدای سفید» شاید یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که خیلی هم به حال‌و‌هوای این روزها می‌خورد. داستان درباره‌ی دوستی دختری به اسم لیلی با سگش است. پدر لیلی، سگ را در خیابان رها می‌کند. اما این پایان کار نیست. سگ پس از تحمل سختی‌های زندگی زیر ظلم و ستم‌های انسان‌ها، تصمیم به انتقام می‌گیرد. یک روایتِ کلاسیک و همیشه تاثیرگذار و پایانی که منقلب‌تان می‌کند.

شما چه فیلم‌هایی را برای دیدن در نوروز امسال پیشنهاد می‌کنید؟

تهیه شده در زومجی

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 287 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:45

بی تردید باتری را باید یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین ماژول‌هایی خواند که در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولیدکنندگان نیز با درک این موضوع هر ساله با عرضه‌ی نسل جدید محصولات خود اقدام به بهبود مصرف باتری از سوی سایر ماژول‌ها کرده و همچنین سعی می‌کنند تا ظرفیت باتری را نیز بیش از پیش افزایش دهند. انتشار تصویری منتسب به آیفون ۷ نشان از این دارد که شاید در نسل جدید آیفون این کمپانی شاهد افزایش ظرفیت باتری این گوشی هوشمند باشیم.

برای درک بهتر است بدانید که ظرفیت باتری مورد نظر در مقایسه با آیفون ۶ اس شاهد افزایش معناداری است. با توجه به شواهد و گمانه‌زنی‌های موجود به نظر می‌رسد اپل موفق شده تا ظرفیت باتری بیشتری را در آیفون تعبیه کند که این موضوع از طریق بکارگیری فریم جدیدی برای گوشی‌هوشمند که از ماده‌ی جدیدی توسعه یافته، محقق شده است.

جزئیات تصویر منتشر شده نشان از این دارد که آیفون ۷ از وجود یک باتری با توان ۷.۰۴ وات ساعتی بهره می‌برد. در صورتی که این موضوع به واقعیت تبدیل شود، در این صورت این آیفون در مقایسه با نسل پیشین یا همان آیفون ۶ اس با باتری ۶.۶۱ وات ساعتی، انرژی بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با توجه به اینکه اطلاعاتی در خصوص ولتاژ این باتری ارائه نشده، از این‌رو نمی‌توان ظرفیت باتری با واحد میلی آمپر ساعت را محاسبه کرد. تجربه نشان داده که افزایش توان باتری در بیشتر موارد منجر به افزایش ظرفیت باتری با واحد میلی آمپر ساعت می‌شود.

برای اطمینان از این موضوع باید در انتظار معرفی نسل جدید آیفون باشیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 247 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:43

استادیوم سیگنال ایدونا پارک یا وست فالن 

استادیوم سیگنال ایدونا پارک که تا قبل از سال ۲۰۰۵، وست فالن استادیون نامیده می‌شد، به عنوان یکی از محل‌های برگزاری مسابقات جام جهانی ۱۹۷۴ ساخته شد.

تا آن زمان دورتموند بازی‌های خانگی خود را در استادیوم روته ارده (Stadion Rote Erde) برگزار می‌کرد، زمانی ابتدا طرح توسعه‌ی همان استادیوم مطرح شد اما در نهایت تصمیم بر این شد که یک استادیوم جدید ساخته شود. وست فالن استادیون به صورت رسمی در نیمه‌ی دوم آوریل سال ۱۹۷۴ با یک بازی دوستانه بین دورتموند و شالکه ۰۴ افتتاح شد. استادیوم تنها دارای یک طبقه بود که برای جای دادن ۵۴ هزار تماشاچی (۳۷ هزار نفر ایستاده) مناسب بود.

وست فالن

استادیوم به دلیل فرم مستطیلی‌اش  در زمانی که استادیوم‌های دیگر هنوز به صورت کاسه مانند ساخته می‌شدند و البته به دلیل جایگاه‌های مجزایش نوع متفاوتی بود و نوید نسل جدیدی از استادیوم‌‌ها را می‌داد. به عنوان مثال، استادیوم Lb Rox که در اواخر دهه‌ی ۶۰ ساخته شدد بسیار شبیه به این استادیوم ساخته شده بود.

وست فالن

وست فالن

در طول جام جهانی ۱۹۷۴، وست فالن استادیون میزبان سه بازی از مرحله‌ی گروهی و بازی مرحله‌ی دوم بین هلند و برزیل بود(۲-۰) بود. استادیوم تا اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ بدون تغییرات اساسی باقی ماند، اما زمانی که موفقیت‌های دورتموند افزایش یافت نیاز به توسعه‌ی آن هم احساس شد.

تغییرات از تبدیل بخشی از جایگاه ایستادن تماشاچیان به صندلی‌هایی برای نشستن شروع شد، که طبیعتا ظرفیت آن را هم کاهش می‌داد. اما در سال ۱۹۹۵ ساخت طبقه‌ی دوم در بالای جایگاه‌های شرقی و غربی مطرح شد. مدت کوتاهی پس از آن هم ساخت طبقه‌ی دوم در جایگاه‌های شمالی و جنوبی آغاز شد و در سال ۱۹۹۹ پروژه تکمیل شد. استادیوم می‌توانست ۶۸ هزار تماشاگر را در خود جای دهد و جایگاه جنوبی با ظرفیت ۲۵ هزار نفر ایستاده آن را به بزرگترین تراس در اروپا تبدیل کرده است.

وست فالن

توسعه‌ی بیشتر استادیوم در بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ انجام شد، زمانی که چهارگوشه با جایگاه‌ها به هم نزدیک شدند. دو سال بعد و در سال ۲۰۰۵، نام استادیوم به سیگنال ایدونا پارک تغییر کرد به دلیل اسپانسر آن. ظرفیت کنونی آن ۸۱,۳۵۹ نفر است (۲۵ هزار نفر ایستاده).

سیگنال ایدونا پارگ

در سال ۲۰۰۱، وست فالن میزبان فینال جام یوفا بین دو تیم لیورپول و دیپورتیو آلاوز بود که با برتری لیورپول خاتمه یافت. در سال ۲۰۰۶، استادیوم سیگنال ایدونا پارک یکی از محل‌های برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود.  استادیومی به طور موقت نامش تغییر کرد و با کاهش ظرفیتش به ۶۷ هزار صندلی، میزبان چهار بازی گروهی، یک بازی از مرحله‌ی یک شانزدهم و نیمه نهایی بین آلمان و ایتالیا (۰-۲ ) بود.

راه‌های دسترسی به سیگنال ایدونا پارک

سیگنال ایدونا پارک

سیگنال ایدونا پارک در جنوب دورتموند نزدیک به مرکز کنفرانس Westfalenhallen قرار دارد. مرکز شهر دورتموند و ایستگاه اصلی قطار در حدود سه کیلومتری آن است. استادیوم به وسیله‌ی ماشین از هردو مسیر B۱ (شمال، شرق و غرب) یا B54 (جنوب) قابل دسترس است. اگر از B1 می‌آیید، خروجی Im Rabenloh را پیش بگیرید، استادیوم در حدود چندصد متری جنوب قرار دارد. اگر از B54 می‌آیید، خروجی An Der Buschmuhle را پیش بگیرید، به سمت شرق برانید تا به یک پیچ برسید که آن را دور زده و به  Strobelallee وارد شوید،  سپس مستقیم حرکت کنید تا به استادیوم برسید. 

وست فالن

سیگنال ایدونا پارک به راحتی از طریق قطار نیز قابل دسترس است. از ایستگاه اصلی قطار دورتموند در مرکز شهر در عرض پنج دقیقه شما به محلی می‌رسید که به یک پیاده‌روی کوتاه تا استادیوم نیاز است. قطارها معمولا سه تا چهار بار در ساعت حرکت می‌کنند. گزینه‌ی دیگر این است که شما  مترو(U-Bah) سوار شوید و در ایستگاه وست فالن پیاده شوید از آن ایستگاه تا استادیوم پنج دقیقه پیاده‌روی لازم است. هردو خط ۴۵ و ۴۶ به این ایستگاه می‌روند.

در روزهای مسابقه، یک سرویس مخصوص وجود دارد که تا ایستگاه استادیوم می‌رود که نسبت به دیگر ایستگاه‌ها بسیار به استادیوم نزدیک است. بعلاوه با خط ۴۲ مترو (U-Bahn) می‌توانید به ایستگاه Theodor-fliedner - Heim بروید که از آنجا برای رسیدن به ورزشگاه کمی بیشتر به پیاده‌روی نیاز است.

اقامتگاه، غذا و نوشیدنی  در نزدیکی استادیوم

هتل

سیگنال ایدونا پارک در کنار مرکز کنفرانس Westfalenhallen قرار دارد و این بدین معناست که تعداد کمی هتل کاملا نزدیک به استادیوم وجود دارند. Mercure Hotel Dortmund Messe درست رو به روی استادیوم قرار دارد و چشم‌انداز خوبی هم دارد. Arcadia Grand Hotel و Steinberger Dortmund هم دیگر انتخاب‌ها هستند. انتظار پرداخت شبی بیش از ۱۰۰ یورو را داشته باشید. اما هتل‌های Gildenhof و B&B Hotel Dortmund Messe انتخاب‌های ارزان‌تری هستند. برای اطلاع از تمامی هتل‌های نزدیک به سیگنال ایدونا پارک اینجا را چک کنید.

از آنجایی که استادیوم از مرکز شهر دورتموند قابل دسترس است، بنابراین شما می‌توانید در مرکز شهر هم اقامت داشته باشید. شاید دورتموند خیلی شهر جذابی نباشد، اما گزینه‌های سرگرمی بیشتری در شهر نسبت به حوالی استادیوم وجود دارد و هتل‌های ارزان‌تری هم در آنجا یافت می‌شوند. برای اطلاع از تمامی این گزینه‌ها این سایت را بررسی کنید.

اگر شما قصد دارید بیش از یک روز بمانید، احتمالا دوسلدورف انتخاب بهتری است برای یافتن محل اقامت. S-Bahn(نوعی قطار سریع السیر که بیشتر در آلمان معمول است و با این نام شناخته می‌شود) خط S1 و قطارهای منطقه‌ای از طریق ایستگاه اصلی قطار دورتموند هردو شهر را به هم متصل می‌کنند.

بلیط بازی‌های بورسیا دورتموند

فروشگاه باشگاه

خریداری بلیط بازی‌های  دورتموند به صورت آنلاین، توسط شماره تلفن ۰۰۴۹۱۸۰۵۳۰۹۰۰۰ (بلیط آنلاین )، یا به صورت حضوری از BvB Fanwelt  یعنی فروشگاه باشگاه در استادیوم یا یکی از مراکز فروش در منطقه‌ی دورتموند امکان پذیر است.

موفقیت‌های اخیر دورتموند سبب شده است که تمامی بلیط‌های بازی این تیم در ورزشگاه سیگنال ایدونا استادیون به طور کامل برای هر مسابقه به فروش برسد و در بیشتر بازی‌های لیگ هم بلافاصله پس از آنکه بلیط‌ها برای فروش گذاشته می‌شود به طور کامل خریداری می‌شوند.

سیگنال ایدونا پارک

بنابراین توصیه‌ی ما این است برای خرید بلیط برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و زمانی که بلیط‌ها برای فروش گذاشته می‌شوند نسبت به خرید اقدام کنید. در برخی موارد که بلیط‌ها به طور کامل فروخته نشده‌اند، می‌توانید در باجه‌ی بلیط فروشی در استادیوم در حدود چهار ساعت و نیم قبل از شروع مسابقه آن را تهیه کنید. 

رنج قیمت بلیط‌ها از ۳۱.۲۰ یورو برای یک صندلی در گوشه‌های بالا تا ۵۴.۴۰ یورو برای یک صندلی مرکزی در جایگاه اصلی متغیر است. بلیط برای جایگاه جنوبی (محل ایستادن) ۱۶.۷۰ یورو قیمت دارد. قیمت بلیط‌ها برای بازی‌های مقابل شالکه و بایرن ۲۰ درصد افزایش می‌یابند.

نقشه‌ی صندلی‌های استادیوم را می توانید در اینجا ببینید.

تور استادیوم سیگنال ایدونا پارک

تور باشگاه

باشگاه بورسیا دورتموند توری را در نظر گرفته که شامل بازدید از اتاق‌های رختکن، تونل عبور بازیکنان، مناطق VIP، محل مصاحبه (mixed zone) ، زندان استادیوم و موزه‌ی باشگاه دورتموند یا Borusseum club museum (شامل اتاق کاپ‌ها).

تور در حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد یا ۱۲۰ دقیقه برای تورهایی که بازدید از جایگاه جنوبی را نیز دارند. تور معمولا دو یا سه بار در روز و اغلب در ساعات ۱۲ ظهر، ۲ بعدازظهر، ۴ بعداز ظهر است البته در فصل‌های مختلف برنامه ریزی متفاوت است. در آخر هفته‌ها هم یک تور اضافه وجود دارد که تور به زبان انگلیسی را نیز دربردارد.

موزه دورتموند

در روزهای مسابقه هیچ توری وجود ندارد. موزه‌ی باشگاه هم روزانه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر باز است. بلیط‌ها به صورت آنلاین هم قابل خریداری هستند، در Borusseeum یا در هر یک از مراکز فروش بلیط روز مسابقه در منطقه‌ی دورتموند. 

دورتموند

قبل از شروع تور هم می‌توانید بلیط ها را تهیه کنید. البته ظرفیت هر تور ۴۰ نفر است بنابراین بهتر است زودتر از شروع تور در محل باشید. قیمت تور ۱۲ یورو است که شامل بازدید از موزه نیز می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر با شماره‌ی تماس بگیرید 004923190206600 یا به این آدرس ایمیل بزنید [email protected]

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 292 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:43

از روزی که هوش مصنوعی شطرنج‌باز آی‌بی‌ام موسوم به دیپ بلو (Deep Blue) گری کاسپارف را شکست داد حدود ۲۰ سال می‌گذرد. در آخرین رویارویی انسان و هوش مصنوعی که در یک تورنمنت بازی گو شکل گرفت، آلفاگوی (AlphaGo) گوگل بر یکی از بزرگ‌ترین اساتید گو به نام لی سدول (Lee Sedol) غلبه کرد که این مسئله از پیشرفت حیرت‌انگیز هوش مصنوعی در این ۲۰ سال حکایت دارد. با در نظر گرفتن این رشد فزاینده، روزی که ماشین‌ها سرانجام از انسان هوشمندتر می‌شوند، چندان دور نیست و به‌موازات آن هراس از رسیدن این روز و عواقب احتمالی فاجعه‌بار غلبه‌ی ماشین بر انسان نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

ایده‌ی هوش مصنوعی مدت‌ها قبل از تحقق، یکی از دستمایه‌های بسیار پرطرفدار ادبیات علمی تخیلی و به طبع آن سوژه‌ای مطلوب برای صنعت سینما و تلویزیون بوده است و بعضی از سناریوهای موجود، تحلیل‌هایی ناخوشایند ولی بسیار دقیق و جامع ارائه می‌کنند که به همین دلیل بیشتر ما تحت تأثیر این پیش‌فرض‌ها و نظریه‌پردازی‌ها، کم‌وبیش تصورات نادرستی از هوش مصنوعی در ذهن داریم. اواخر سال گذشته ایلان ماسک (مؤسس اسپیس ایکس) رسما در مورد نزدیک بودن رستاخیز ماشین‌ها و تسلط آن‌ها بر انسان هشدار داد که به دنبال آن موجی از نظرهای موافق و مخالف به راه افتاد. موضوع بسیاری از نظرات، رد یا قبول احتمال به قدرت رسیدن هوش مصنوعی است و عده‌ای نیز چگونگی و ماهیت آن را مورد کنکاش قرار می‌دهند. در نظر گرفتن مزایا و ویژگی‌های بالقوه‌ی هوش مصنوعی هوشمندتر از انسان ازیک‌طرف و همه‌ی خطرات احتمالی آن از طرف دیگر، به نتیجه رسیدن این بحث‌وجدل را بسیار مشکل می‌کند. هوش مصنوعی برخلاف سایر ساخته‌های بشر قادر است به معنای واقعی مفهوم زندگی انسان را تغییر دهد ولی همین قدرت می‌تواند در راه نابودی انسان نیز مورداستفاده قرار بگیرد.

در حال حاضر موضع‌گیری در این بلوا بسیار مشکل است ولی به لطف تلاش‌های پیشگامان علوم مختلفی که در پیشبرد هوش مصنوعی و مقایسه‌ی آن با هوش انسان دخیل هستند، دورنمای هوش مصنوعی برتر روزبه‌روز روشن‌تر می‌شود که به‌این‌ترتیب می‌توان فارغ از پیش‌فرض‌ها و باورهای فانتزی و علمی تخیلی در این مورد قضاوت کرد. رایج‌ترین باورهای غلط در مورد هوش مصنوعی به شرح زیر هستند:

ما هیچ‌وقت نخواهیم توانست هوش مصنوعی مشابه هوش انسان تولید کنیم

هوش مصنوعی 1

در حقیقت هوش مصنوعی دیگری فناوری آینده محسوب نمی‌شود و در حال حاضر کامپیوترهایی ساخته شده‌اند که در مواردی مثل بازی‌های شطرنج و گو و همین‌طور فعالیت‌هایی نظیر کنترل بازار سهام و گفتگو از انسان بسیار هوشمندانه‌تر عمل می‌کنند. کامپیوترها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی که آن‌ها را به ماشین‌های هوشمند تبدیل می‌کنند، به‌سرعت در حال رشد هستند و بدون تردید در آینده نزدیک در همه‌ی زمینه‌ها از انسان بهتر عمل خواهند کرد.

یک از محققین روانشناسی دانشگاه نیویورک به نام گری مارکوس می‌گوید:

تقریبا همه‌ی فعالان عرصه‌ی هوش مصنوعی باور دارند که ماشین‌ها نهایتا بر انسان تسلط پیدا خواهند کرد و تنها اختلاف‌نظر بین افراد خوش‌بین و دیرباورها، زمان رسیدن این رویداد است. به عقیده آینده‌پژوه‌های موافق و خوش‌بین مثل ری کرزویل، حداکثر تا دو دهه‌ی دیگر شاهد حضور هوش مصنوعی برتر خواهیم بود و بدبین‌ترین نظریه‌پردازها این مسئله را تا نهایتا یک قرن دیگر اجتناب‌ناپذیر می‌دانند.

به عقیده‌ی افراد خوش‌بین به هوش مصنوعی برتر، عملکرد بیولوژیکی مغز انسان به شکل قابل‌توجهی بی‌همتا، غیرقابل شبیه‌سازی و ناشناخته است و به همین دلیل تسلط کامل هوش مصنوعی بر انسان را غیرممکن می‌دانند. به استدلال آن‌ها؛ هوش مصنوعی حتی با بهترین کارایی و عملکرد بازهم یک مکانیسم محدود به قوانین فیزیک است و نمی‌توانند هیچ مشکل ناشناخته و غیرقابل‌حلی ایجاد کنند.

هوش مصنوعی در آینده به آگاهی و هوشیاری تبدیل خواهد شد

هوش مصنوعی

یک از نظریه‌های نگران‌کننده‌ی فعلی تبدیل‌شدن هوش مصنوعی به آگاهی است؛ یعنی در آینده ماشین‌های هوشمند قادر خواهند بود کاملا مثل انسان فکر کنند. این نظریه منتقدان زیادی دارد که یکی از آن‌ها پل آلن است. آلن معتقد است که ما هنوز راه درازی تا تولید هوش مصنوعی جامع (AGI) داریم. AGI نوعی هوش مصنوعی است که کاملاً مانند انسان عمل می‌کند و هوشمند بودن آن به انجام فعالیت خاصی محدود نیست. ساخت چنین ماشینی به شناخت کامل تئوری عملکرد آگاهی انسان و بازسازی آن نیاز دارد. ولی ماوری شاناهان (Murray Shanahan)، متخصص روباتیک در کالج سلطنتی لندن با تیم آلن موفق نیست و از دیدگاه او باید از تضاد مفهوم آگاهی انسان با ماهیت دیجیتال هوش مصنوعی چشم‌پوشی کرد.

او می‌گوید:

مطمئنا آگاهی انسان مفهومی بسیار جذاب و مهم است ولی من فکر نمی‌کنم که برای ساخت هوش مصنوعی جامع انسان‌گونه، بازسازی عینی آگاهی انسان الزامی باشد. به عبارت دقیق‌تر واژه‌ی «آگاهی» به مجموعه‌ای از صفات متمایز روان‌شناختی و ذهنی اشاره دارد که به همراه هم اندیشه یا به تعبیری قدرت شناخت انسان را شکل می‌دهند.

تصور وجود ماشینی که بتواند تعداد زیادی از این صفات را بازسازی کند، غیرممکن نیست و ساخت یک هوش مصنوعی به‌شدت هوشمند ولی ناتوان از درک دنیا به‌صورت خودآگاه، هوشیار و عامل امکان‌پذیر است. به عقیده‌ی شاناهان، شاید بتوان هوش و آگاهی را در یک ماشین با هم ترکیب کرد ولی باید به خاطر داشت که آن‌ها دو مفهوم کاملا مستقل و جدا از هم هستند.

اگر یک ماشین هوشمند بتواند تست تورینگ (آزمونی غیرحضوری که شرکت‌کننده‌ی آن ناشناس است و ماشین تنها در صورتی قادر به قبول شدن در آن خواهد بود که برگزارکننده‌ی آزمون نتواند آن را شناسایی کند)، لزوما یک هوش مصنوعی آگاه نیست. شاید از دیدگاه ما یک هوش مصنوعی پیشرفته بسیار خودآگاه و هوشیار به نظر برسد ولی در حقیقت آگاهی و شناخت آن از یک تکه سنگ بیشتر نیست.

ما نباید از هوش مصنوعی هراس داشته باشیم

هوش مصنوعی 3

 در ماه ژانویه مارک زاکر برگ گفت که ما نباید از پیشرفت هوش مصنوعی هراس داشته باشیم و این فناوری می‌تواند مزایای غیرقابل‌باوری به دنیای ما ارزانی کند. حداقل نیمی از گفته‌های او کاملا درست هستند و محاسن بی‌شمار هوش مصنوعی ازجمله خودروهای خودران و روش‌های درمانی جدید را نمی‌توان انکار کرد ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که همه‌ی ماشین‌های هوشمند آینده با مقاصد انسان‌دوستانه ساخته خواهند شد.

یک ماشین هوشمند بسیار پیشرفته را در نظر بگیرید که برای انجام کارهایی مثل حل مشکلات اقتصادی حاد یا نفوذ به سیستم اطلاعاتی دشمن طراحی شده است. این ماشین با همه توانایی وظایف تخصصی‌اش را به بهترین نحو انجام می‌دهد ولی در خارج از این حیطه کاملا بی‌استفاده خواهد بود. به‌عنوان‌مثال DeepMind گوگل تبحر زیادی در بازی گو دارد ولی از هیچ مهارتی دیگری برخوردار نیست و البته نیازی هم به آن ندارد.

با این پیش‌فرض احتمالا در آینده هیچ نوع اقدام پیشگیرانه و امنیتی در خارج از محدوده‌ی فعالیت ماشین‌های هوشمند اعمال نخواهد شد. به‌عنوان نمونه می‌توان به ویروس کامپیوتری استاکس‌نت اشاره کرد که توسط ارتش ایالات‌متحده و اسرائیل برای نفوذ در سیستم‌های کنترلی نیروگاه‌های هسته‌ای ایران طراحی شد ولی نهایتا (ناخواسته یا عمدی) نیروگاه‌های هسته‌ای روسیه را موردحمله قرار داد.

نمونه‌ی دیگر بدافزار فلیم (Flame) است که هدف از توسعه‌ی آن جاسوسی سایبری در خاورمیانه بود. اگر در آینده استاکس‌نت یا فلیم تغییر شکل پیدا کنند و با گسترش ‌ کنترل نشده به اهدافی ناخواسته حمله‌ور شوند نباید باعث غافلگیری ما بشود. البته این بدافزارها هیچ‌کدام هوش مصنوعی نیستند ولی به دلیل ماهیت نرم‌افزاری به‌راحتی می‌توانند در آینده توسط هوش مصنوعی مورداستفاده قرار بگیرند.

ابرهوش‌ مصنوعی قادر به ارتکاب اشتباه نخواهد بود

هوش‌ مصنوعی

از دیدگاه ریچارد لوسمور محقق هوش مصنوعی و خالق کتاب‌های کمیک Surfing Samurai Robots، بیشتر سناریوهای دخیل در رستاخیز ماشین‌ها و نابودی بشر به دست هوش مصنوعی غیرقابل درک هستند. به گفته‌ی او در همه‌ی این سناریوها فرض بر این گذاشته شده که هوش مصنوعی برتر کاملا از نتایج اقدام خود آگاه است و می‌داند که تصمیم نابودی بشر از یک تضاد منطقی ناشی می‌شود ولی بااین‌حال خود را به اجرای آن مجاب می‌کند.

به اعتقاد لوسمور اگر واقعا هوش مصنوعی در هنگام تصمیم‌گیری برای نابودی انسان این‌گونه عمل کند، احتمالا در طول عمر خود بارها با تضادهای منطقی ازاین‌دست روبرو شده که برای نادیده گرفتن هرکدام ناگزیر از تخریب پایگاه دانش (محل ذخیره‌سازی داده‌های ساختاریافته و غیر ساختاریافته‌ی هوش مصنوعی) و تغییر معماری منطقی خود است که به‌این‌ترتیب دیگر هوش مصنوعی برتر و بالطبع خطرآفرین نخواهد بود. علاوه بر این او افرادی را که معتقدند «هوش مصنوعی فقط کار‌هایی را انجام می‌دهد که برای آن برنامه‌نویسی ‌شده است» را به ارائه‌ی استدلال غلط و سفسطه انگیزی متهم می‌کند و نظریات آن‌ها را مشابه کسانی می‌داند که در آغاز عصر دیجیتال، عین این عبارت را برای قابلیت‌های بالقوه کامپیوتر به کار می‌بردند و هرگونه انعطاف‌پذیری و عملکرد خارج از محدوده را برای آن غیرممکن می‌دانستند.

 در جبهه‌ی مقابل، دو نفر از محققان موسسه‌ی آینده‌ی انسان در دانشگاه آکسفورد به نام‌های پیتر مکینتایر و استوارت آرمسترانگ با نظر لوسمور موافق نیستند و به اعتقاد آن‌ها عملکرد هوش مصنوعی در حد وسیعی به برنامه‌نویس‌های آن بستگی دارد. این دو دانشمند می‌گویند هوش‌های مصنوعی آینده بی‌نقص و بدون اشتباه نیستند و بالعکس حتی از ذکاوت لازم برای درک انتظارات ما نیز بی‌بهره خواهند بود.

مکینتایر می‌گوید:

 بنا به تعریف؛ ابرهوش مصنوعی (ASI) یک عامل هوشمند است که همه‌ی فعالیت‌های انسانی را بهتر از باهوش‌ترین انسان‌ها انجام می‌دهد. یک ابرهوش مصنوعی می‌تواند بفهمد که ما دقیقا چه انتظاری از آن داریم.

مکینتایر و آرمسترانگ باور دارند هوش‌های مصنوعی آینده فقط کارهایی را انجام خواهند داد که برای آن برنامه‌نویسی شده‌اند ولی اگر سازنده کار خود را بسیار خوب انجام بدهد و هوش مصنوعی به‌اندازه‌ی کافی باهوش باشد که بتوان آن را ASI محسوب کرد، باید بتواند در محدوده‌ی عملکرد خود خط قرمز بین متن قانون ( پیگیری بدون انعطاف وظایف) با روح قانون (توجه به انتظارات و مصلحت‌های انسان) را تشخیص بدهد.

مکینتایر وضعیت بشر در آینده را با شرایط یک موش مقایسه می‌کند که برای زنده ماندن به غذا و سرپناه نیاز دارد ولی در مسیر رفع این نیاز ناچار از رویارویی مداوم با انسان‌هایی است که وجود جونده‌ها در منازل خود را تحمل نمی‌کنند. او می‌گوید:

به همان اندازه که ما هدف و انگیزه‌ی موش‌ها از زندگی در مجاورت انسان با وجود همه خطرها را درک می‌کنیم، ماشین‌های ابرهوشمند آینده نیز همان‌قدر انتظارات و مصلحت‌های ما را درک خواهند کرد و به همان اندازه نسبت به آن بی‌تفاوت خواهند بود.

این مقاله ادامه دارد...

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 223 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:43

HTC One M10 یا HTC 10 نام پرچمدار بعدی کمپانی اچ‌تی‌سی است که به گفته‌ی مدیران این شرکت تایوانی قرار است برای اولین با دوربینی در کلاس جهانی عرضه شود. تا کنون چندین تصویر و برخی از مشخصات فنی این گوشی فاش شده که نشان می‌دهد اچ‌تی‌سی همچنان به ادامه راه امیدوار است.

طراحی با نام مستعار LeoSide، براساس اطلاعات و گمانه‌زنی‌های منتشر شده، رندرهای با کیفیتی از گوشی اچ‌تی‌سی ۱۰ تهیه کرده که در ادامه می‌توانید آنها را مشاهده کنید. البته یادتان باشد این رندرها تنها نمونه‌های غیررسمی هستند و ممکن است محصول نهایی تفاوت‌های زیادی داشته باشد.

رندرهای منتشر شده با تصاویر فاش شده توسط OnLeaks شباهت‌های زیادی دارد و به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی توانسته میان زبان طراحی سنتی خود با طراحی مدرن و جذاب امروزی تعادل خوبی برقرار کند. گرچه به نظر می‌رسد طراحی مشتری‌پسند لئوساید تنها جنبه‌ی ظاهری گوشی اچ‌تی‌سی ۱۰ و رنگ‌بندی مشکی خاکستری و مشکی نقره‌ای را نشان می‌دهد.

در حال حاضر گوشی گلکسی اس ۷ که مدتی است فروش آن آغاز شده یکی از بهترین طراحی‌های موجود را دارد که گفته می‌شود به استانداری برای طراحی گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد. براساس رندرهای منتشر شده به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی ۱۰ شباهت‌های زیادی با پرچمدار سامسونگ دارد.

با اینکه نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرده تصاویر یا رندرهای منتشر شده با محصول نهایی اچ‌تی‌سی یکسان است، ولی با فرض اینکه پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی همین محصول نشان داده شده در رندرها باشد، آیا حاضرید برای خرید HTC 10 هزینه کنید؟

اخبار - زومیت - زومیت...
ما را در سایت اخبار - زومیت - زومیت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان zoomit بازدید : 293 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:40